Op SPORTCITY.be kun je gemakkelijk, veilig en snel online winkelen. Mocht je desondanks vragen hebben over het online bestelproces, dan helpen we je graag. Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen over het bestellen.

Hoe kan ik een artikel bestellen?

Zoek een artikel uit en kies vervolgens de gewenste maat, kleur en het aantal. Leg het artikel met een muisklik in de virtuele winkelmand.

Kies voor ‘verder winkelen’ als je nog meer artikelen wilt toevoegen. Kies eventueel nog meer artikelen en plaats deze in de winkelmand. Heb je alle artikelen gevonden, klik op de winkelmand rechts bovenin het scherm. Je krijgt een overzicht van de artikelen in het winkelmandje. Controleer de artikelen in het winkelmandje, je kunt deze nog wijzigen.

Nadat je de artikelen in je winkelmandje hebt gecontroleerd, kun je jouw factuuradres en verzendadres opgeven. Daarna selecteer je de verzendwijze en vervolgens kun je de betaalmethode selecteren en de betaling afhandelen. Na het betaalscherm kom je op een overzicht van de bestelling die je zojuist geplaatst hebt.

Wie levert mijn bestelling?

Heb je ervoor gekozen je bestelling thuis te laten bezorgen, B-Post de bestelling leveren. Wanneer je er voor hebt gekozen de bestelling in de winkel af te halen, dan kan u dit doen na een melding via email. Als u geen bevestigingsemail heeft ontvangen liggen de artikelen nog niet voor u klaar.

Is bestellen op SPORTCITY.be veilig?

Online winkelen is snel en je kunt altijd en overal bestellingen plaatsen. Daardoor wordt het steeds aantrekkelijker om online te bestellen. Op SPORTCITY.be wordt bij gevoelige informatie, zoals je betaalgegevens, gebruikgemaakt van een beveiligde internetverbinding. Een beveiligde verbinding kun je herkennen in de adresbalk van je browser. Wanneer het internetadres begint met https:// in plaats van de normale http:// dan is er sprake van een beveiligde verbinding. De letter ‘s’ die extra wordt weergegeven staat voor ‘secure’ (veilig). Bovendien verschijnt er een klein slotje in de adresbalk.

Zijn alle producten in de webshop op voorraad?

Normaal gezien loopt de voorraad van de webshop mooi gelijk met die van de fysieke winkel. Mocht jouw bestelling desondanks toch geannuleerd worden (omdat er onverhoopt toch geen voorraad blijkt te zijn)  dan ontvang je binnen 48 uur bericht. Het aankoopbedrag wordt dan direct teruggestort en staat binnen 5 werkdagen weer zichtbaar op je rekening.

Dien ik verzendkosten te betalen?

Dit is afhankelijk van de verzendoptie en het bestedingsbedrag. Wanneer je een bestelling plaatst op SPORTCITY.be, heb je verschillende verzendopties. Iedere optie heeft zijn eigen kosten. Wanneer je de bestelling zelf in onze winkel afhaalt, dan is deze uiteraard kosteloos. Kies je er voor om je bestelling op een adres binnen België of Nederland te laten bezorgen en je bestedingsbedrag onder de € 100,- ligt, dan zijn hier verzendkosten verbonden. Deze worden weergegeven in je winkelwagen tijdens het afrekenen van uw winkelmandje Wanneer je totale bestedingsbedrag echter boven de € 100,- ligt, dan wordt de bestelling kosteloos verstuurd. Je bestelling wordt dan door B-Post op een door jou aangegeven adres bezorgd.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja. Zodra je bestelling door ons ontvangen is, ontvang je een bevestiging per e-mail. Zodra je bestelling door onze medewerkers is ingepakt en klaar staat voor verzending, ontvang je een e-mail met een track-and-trace nummer. Daarmee kun je de status van de bestelling controleren.

Is het mogelijk mijn bestelling te annuleren?

Wanneer je een bestelling plaatst is het niet meer mogelijk om deze bestelling te annuleren of te wijzigen.
Indien je toch snel opmerkt dat er iets is misgelopen, contacteer dan meteen onze klantenservice en zij zullen dan proberen uw order nog aan te passen waar nodig of meteen te annuleren.

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt een account aanmaken via het menu ‘Account’. Klik vervolgens op ‘Registreren’ en er opent een scherm waarin je jouw gegevens kunt invullen om een account aan te maken.

Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Ja. Je kunt binnen je eigen account op SPORTCITY.be je persoonlijke gegevens aanpassen, wijzigen of aanvullen. De gegevens worden direct in ons systeem verwerkt. Plaats je na het aanpassen van je gegevens direct een bestelling, dan wordt het nieuwe adres aangehouden voor bezorging, tenzij je wat anders aangeeft in de kassa.

Betaalmogelijkheden

Er zijn meerdere mogelijkheden om je bestelling in de SPORTCITY webshop te betalen.

MisterCash

Kies je er voor om met MisterCash te betalen, dan word je doorgestuurd naar een beveiligde omgeving van je eigen bank. Daar kun je vervolgens je kaartgegevens invoeren.


Creditcard

Kies je er voor om per creditcard te betalen, dan word je doorgestuurd naar een beveiligde omgeving waar je jouw creditcardgegevens kunt invoeren. De volgende creditcards worden geaccepteerd: Visa en MasterCard.


SPORTCITY Giftcard (GivaCard)

De SPORTCITY Giftcard is uiteraard ook op de webshop van SPORTCITY in te leveren. Selecteer jouw gewenste product en selecteer in het bestelscherm de betaaloptie “SPORTCITY Giftcard". In het volgende scherm zal om het kaartnummer en de internetcode (te vinden onder de kraslaag op de kaart) worden gevraagd. Lees hier meer informatie of check je saldo van jouw SPORTCITY Giftcard


iDEAL

Als je in het bezit bent van een Nederlandse bankpas, kun je er voor kiezen om met iDEAL te betalen. Je doorloopt dezelfde stappen als bij internetbankieren. Vervolgens reken je af in de vertrouwde online betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

Kan je het antwoord op jouw vraag niet vinden hiernaast of heb je toch nog een vraag i.v.m. Bestellen & Betalen. Contacteer onze klantenservice:

Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking

Wij gebruiken cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij ons voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten onze website volgen.