Heeft u klachten over een artikel dat u bij ons aankocht of zijn er artikelen snel defect of beschadigd?  Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen over garantie of reparaties.

Hoe kan ik een klacht melden?

Een klacht kun je per e-mail melden of via het contactformulier hiernaast. Wanneer je een klacht meldt, dan nemen wij deze in behandeling en ontvang je binnen twee werkdagen een bevestiging van je klacht. Binnen maximaal 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie.

Beschadigd of defect artikel ontvangen

Heb je een beschadigd of defect artikel ontvangen, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Gaat het artikel defect binnen het zichttermijn van 14 dagen? Meld dan je klacht bij de klantenservice. Wij zoeken dan samen naar een oplossing.

Artikelklacht melden

Het kan voorkomen dat een artikel niet voldoet aan je verwachting of dat een artikel op korte termijn defect gaat. Meld je klacht bij de klantenservice, dan kijken wij samen naar een oplossing en eventueel vervanging van het product. Of je recht hebt op garantie hangt ondermeer af van het feit of je kunt aantonen dat je het artikel bij SPORTCITY.be hebt aangeschaft en of de schade binnen de gestelde garantievoorwaarden valt. Is dit het geval, dan zal de schade vergoed worden of zal kosteloos een nieuw artikel worden geleverd of zal het artikel kosteloos worden gerepareerd. Je kunt er redelijkerwijs vanuit gaan dat een artikel bij normaal gebruik een bepaalde periode goed moet functioneren.

Garantieperiode

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wanneer je een artikel op SPORTCITY.be koopt en dit artikel gaat na een bepaalde tijd defect, neem dan contact op met de klantenservice.

Gegronde klacht

Een klacht is gegrond en wordt door ons in behandeling genomen wanneer een defect niet is veroorzaakt door:
- beschadiging door opzet of nalatigheid.
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud.
- normale slijtage.
- beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Reparatie

Wanneer een klacht in behandeling wordt genomen en het artikel wordt ter reparatie ingenomen (dit kan alleen wanneer alle gegevens en onderdelen compleet zijn), doen we er alles om het artikel zo snel mogelijk te repareren.

Als het artikel niet gerepareerd kan worden of wanneer de reparatie niet onder de garantie kan worden uitgevoerd, nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op voor verdere afhandeling.

Bovenstaande laat alle rechten die je als klant hebt wegens non-conformiteit van artikelen onverlet. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Kan je het antwoord op jouw vraag niet vinden hiernaast of heb je toch nog een vraag i.v.m. Garantie & Reparatie. Contacteer onze klantenservice:

Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking